Voorbereiden in Duitsland - Reisverslag uit Fulda, Duitsland van Evarien Hennie - WaarBenJij.nu Voorbereiden in Duitsland - Reisverslag uit Fulda, Duitsland van Evarien Hennie - WaarBenJij.nu

Voorbereiden in Duitsland

Door: Evarien en Hennie

Blijf op de hoogte en volg Evarien

06 Mei 2011 | Duitsland, Fulda

Nog 2 maand en dan gaat een nieuw avontuur beginnen. We gaan voor 4 maanden naar Alaska en British Columbia (Canada). We beginnen in July in Alaska en bezoeken daar een aantal nationale parken. Daarna gaan we met ferries de westkust af richting Vancouver Island. Daar zullen we enkle weken verblijven om te fietsen, wandelen en kanoën.
Dan wachten de Canadian Rockies en per fiets trekken we over de Icefield Parkway van noord naar zuid richting de Amerikaanse grens. Tot slot fietsen we over een oude ontmantelde spoorlijn, de Kettle Railway, terug naar Vancouver.
Een reis waar we erg naar uitzien en we zijn nu dan ook volop bezig met de voorbereidingen.
Afgelopen weken zijn we in Midden Duitsland gaan fietsen om wat aan onze conditie te werken. Overdag fietsen langs de riviertjes de Fulda, Werra en Ulster of over oude spoorbanen die veranderd zijn in prachtige fietspaden. 's Avonds een Hefeweizen, schnitzel, asperges of een pizza. Temperaturen varieerden van 4 °C tot 25 °C, dus we zijn hopelijk al een beetje aan de temperaturen in Alaska gewend. Een voor ons nieuwe ervaring was dat we op een helling door een opaatje op zijn e-bike nonchalant doch vriendelijk groetend werden ingehaald.
Vanaf 6 July kunnen jullie berichten uit Alaska van ons verwachten.

Liefs

Evarien en Hennie

• 07 Mei 2011 - 10:55

Tinus En Maria:

Wat leuk om zo weer van jullie te horen!!
    Mooi gebied waar jullie zijn/waren, aan de foto's te zien!
    groeten tinus en maria

• 07 Mei 2011 - 10:56

Monique:

Stoer hoor zien jullie eruit met die bagage en doeken om jullie hoofd... Zweten dus in de Duitse heuvels en alvast een stukje voorpret op jullie grote reis.
    Evarien, heb ook een gezellige verjaardag he in het Duitse. Probeer het Duitse verjaarslied eens Hennie!

Liefs, tot ergens op een goed moment, Monique

• 07 Mei 2011 - 11:33

Rolande:

Hey, wat leuk te lezen dat jullie al helemaal in de voorbereidingen zitten! Ik hoop / verwacht dat het een wereld ervaring wordt, die jullie gaan meemaken met deze lange en interessante reis. Evarien, ben je voor die tijd nog "in het land" of zijn we weer te laat met "nog even iets afspreken" voor de Grote Overtocht? Groetjes, Rolande

• 07 Mei 2011 - 12:49

Evelien Uit Nagele:

de paden op.........heerlijk vrij. mooie plaatjes vanuit het buurland! goed fietsen??
    wens jullie geweldig veel voorpret en alvast gefeliciteerd eef!
    XXX

• 07 Mei 2011 - 15:21

Fritz Van Meer:

Wat een veelbelovende prelude. Ik hang nu al aan jullie lippen.

• 07 Mei 2011 - 17:20

Anneke Pietersen:

Wat een fantastisch vooruitzicht. De energie spat al van deze site af, ik zal jullie blijven volgen! Komisch verhaal van het inhalen door de opa.
    Veel plezier met alle voorbereidingen!

• 08 Mei 2011 - 02:42

Jules & Frances:

Frances is een beetje jaloers; volgens haar zijn de Rockies de mooiste natuur in de wereld. Heel veel plezier!

• 08 Mei 2011 - 19:17

Jo&anne:

we zien dat jullie, met volledige bepakking volop aan het trainen/genieten zijn!
    Gaat jullie wel goed af, ook Evarien, terwijl ze alweer bijna een jaartje ouder is. Alvast gefeliciteerd.

• 09 Mei 2011 - 08:12

Marga Janse:

Hoi globetrotters,
    Dit ziet er heel goed uit. Een erg lekkere manier om in concdtie gekomen lijkt mij!
    Geniet lekker.
    Veel groetjes van Marga en Bram

• 09 Mei 2011 - 18:44

Marijke:

mooie reis - en een mooie periode 4 maanden! de meeste plaatsen waar jullie in Can naar toe gaan heb ik zo'n 28 jaar geleden bezocht - niet op de fiets, maar met een camper - veel plezier en succes met de voorbereidingen

• 09 Mei 2011 - 20:39

Cora En Kees:

Duitsland ziet er prachtig uit, maar Alaska en Canada zijn natuurlijk veel spannender. We zijn er erg benieuwd naar. Zo'n e-bike lijkt me ook wel wat. Kan ik Hennie er tenminste uitrijden als we weer een met Jo in de bergen gaan fietsen....
    Nog heel veel plezier tussen het koolzaad. Ziet er erg mooi uit.

• 10 Mei 2011 - 18:44

Jan & Inge:

Leuk om jullie reisplannen en ervaringen zo te delen!
    Afgelopen zaterdag werd ik ook door zo'n elektrisch monster ingehaald op de Bemelerberg terwijl ik net dacht goed bezig te zijn... Ik heb haar wel weer ingehaald in een afdaling (gna, gna).

Veel plezier jullie!
    Jan en Inge

• 10 Mei 2011 - 20:31

Elisabeth:

Eefje,
    Van harte meisje vast voor morgen. het is geloof ik de 37ste keer dat ik je verjaring meemaak.
    Mooi dat jullie nog zo'n verre reis maken voordat volgende jaar echt de ouderdom toeslaat en je zelf op fiets met aandrijving zit. Wat is er trouwens mis met een Solex?? Genieten daar in Duitsland! 3 weken gelden zaten wij er zelf, in Berlijn, was ook genieten -zonder te fietsen overigens.
    Liefs, ook van Willem

• 11 Mei 2011 - 08:11

Rolande:

Hartelijk gefeliciteerd!! Ik heb je ook een gewone mail gestuurd, maar wil je bij deze nogmaals een super nieuw levensjaar wensen met spannende en grensverleggende avonturen!

• 11 Mei 2011 - 22:33

Jose:

Ben ik vandaag op school tegen je opgebotst zonder te weten dat je jarig was!!!
    Van Harte Gefeliciteerd, Evarien en als je er morgen bent feleciteren we in het eggie, goed?

Wat heerlijk dat jullie zo'n mooie reis gaan maken.
    'k Zal het reisverslag graag volgen en genieten van jullie verhalen en foto's..

Hartelijke groetjes, Jose

• 13 Mei 2011 - 17:32

Jan En Thea Uit Haar:

Hennie en Evarien,
    Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden dat er bij jullie 'n grote reis zat aan te komen! En zie daar Canada en Alaska! Heerlijk, heerlijk. Wij wensen jullie veel plezier nu en straks en leven graag mee via dit reisverslag! Tot horens! Jan en Thea uit Haarlem.

• 15 Mei 2011 - 10:10

Josien Meulenhoff:

Wat leuk om van jullie reisplannen te horen. Alleen al het infietsen ziet er super uit. Heel veel plezier en succes in Alaska en Canada.

• 15 Mei 2011 - 15:36

Annelies Levison:

Goede voorproef zie ik. De warming up is geweest en nu voorbereiden op vertrek. Moet heerlijk zijn de voorpret. Hoor graag van jullie zoals vorige keer.
    Waar vul ik mijn email in?
    Hartelijke groet
    annelies

• 17 Mei 2011 - 06:13

John En Karin:

Ha Evarien en Hennie,
    Wat leuk om jullie weer te gaan volgen!
    We zijn erg benieuwd naar jullie verhalen, vooral Alaska want daar zijn we nog niet geweest.
    Heel veel plezier met de verdere voorbereidingen!!!
    Wij zijn bijna klaar voor Noorwegen.

Groeten John en karin

• 18 Mei 2011 - 20:26

Welmoed:

Ziet er heerlijk uit!

• 19 Mei 2011 - 14:59

Anneke En Wim:

Die voorbereidingen in Duitsland lijkt zelf wel op een vakantie. Maar zo was het vroeger... mijn ouders gingen naar de Moesel op vakantie. De huidige Globetrotter gaat naar de andere kant van de wereld of vliegt er een rondje omheen. Wij zullen jullie belevenissen in Alaska en Canada met genoegen volgen. We zullen genieten van de herkenning van sommige delen en ons verheugen op de plaatjes van de delen waar we ook nog eens hopen te komen. We zien jullie vast nog voor die tijd voor een hug met zoenen.

• 20 Mei 2011 - 14:24

Julia & Saranda:

Julia vertelde over de site, dus we zijn meteen even gaan zoeken. Wat een geweldige reisplannen hebben jullie! Nu alvast genieten van de voorpret.

groeten, Julia & Saranda

• 16 Juni 2011 - 14:30

Henriette En Fabian :

Lieve Evarien, wat heerlijk om naar zo'n reis uit te kijken en dit samen zo te gaan doen. Heel erg genieten, een hele goede reis en vakantie toegewenst!! Fam. van Zwieten, Baarn.

• 16 Juni 2011 - 17:02

Rachel De Baan:

Hoi Evarien en Hennie,

Nou Nou wat een geweldige trip gaan jullie weer doen, ik ga het weer helemaal volgen, ik lees ook dat je jarig bent geweest nou van Harte hoor.
    Ik wens jullie alvast bij deze een hele fijne reis toe en geniet er van.

Veel liefs Rachel

• 02 Juli 2011 - 07:08

Annasjouk:

Mmmm... nog een paar dagen, wat een heerlijk vooruitzicht. Alle goeds bij de laatste voorbereidingen en afscheid nemen van het thuisfront. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
    Groeten

• 03 Juli 2011 - 22:39

Evelien Uit Nagele:

lieve reisluitjes,
    bijna de grote dag!??
    wens jullie alle goeds! zag vandaag nog de bultrugwalvissen in alaska op tv; ik hoop dat jullie ze ook gaan zien en nog veeeeeeeeeel meer! ik zie uit naar de foto's en de reisverhalen, zo reis ik toch een beetje met jullie mee!
    heel veel lieve groeten en een fantastische mooie reis toegewenst!
    evelien en thijs

• 04 Juli 2011 - 14:19

Guido Ragetlie:

Wat een gedegen voorbereiding! Veel plezier gewenst!
    Groet,

Guido

• 04 Juli 2011 - 21:10

Nelleke:

het kan de boom in en jullie kunnen eindelijk aan de reis beginnen!

klik de wereld
    pak je tas
    en zet de computer uit

een mooie tijd samen en tot ziens x
    nelleke

• 05 Juli 2011 - 10:22

Corrie Kamma:

lieve globetrotters,
    Wat heerlijk dat jullie weer op reis gaan en dat wij mee mogen genieten!
    Een uitstekende reis (in alle opzichten) toegewenst en heel veel plezier.
    Veel liefs van Corrie.