Denali National Park - Reisverslag uit Fairbanks, Verenigde Staten van Evarien Hennie - WaarBenJij.nu Denali National Park - Reisverslag uit Fairbanks, Verenigde Staten van Evarien Hennie - WaarBenJij.nu

Denali National Park

Door: Evarien en Hennie

Blijf op de hoogte en volg Evarien

12 Juli 2011 | Verenigde Staten, Fairbanks

Dit wordt ons eerste verslag vanuit Alaska.
Na 21 uur reizen vanuit Nederland via Detroit, kwamen we 's avonds laat rond half 11 in Anchorage aan. Het was nog licht en nadat we de fietsen uitgepakt en weer in elkaar gezet hadden was het nog steeds aan het schemeren. Het wordt eigenlijk nooit donker hier in Alaska. Gisteravond zaten we nog om middernacht aan onze picknicktafel op de camping in Fairbanks. Een vuurtje stoken deden we maar even niet, het was haast 25 °C en nog licht.
Na een eerste regeldag in Anchorage zijn we met onze auto naar Denali State Park en Denali National Park vertrokken.Ja jullie dachten dat we gingen fietsen, maar we hebben een kleine versie van een Limo tot onze beschikking, waarin we nu de Highway's over zoeven.
We hebben al wel gefietst, in Anchorage een prachtig fietspad langs de kust, waar we al een red fox en kraanvogels hebben gespot en in Denali National Park, waar we 20 km door het park hebben gefietst.
Hoogtepunt was tot nu toe zeker het Denali N.P. waar we twee dagen op de camping verbleven en een hele dag in een bus het park hebben doorkruist ( een 135km ). Het was een soort safari. We zagen vele kariboes, Moose, wolven en red fox. Natuurlijk ook grizzly's. Je moet wel weten waar je naar op zoek bent. De grizzly's zijn wit-geel en het kon zijn dat je een tijdje met je verrekijker naar een wit-gele rots zat te kijken, maar wel 5x was het raak. We spotten ook een moeder met twee jongen. De squirrels (eekhoorns) zijn een beetje de snack's van Alaska. De gids/chauffeur vertelde ons dat de squirrels de bus in gaan om de kruimels, die de toeristen achterlaten te zoeken. Buiten wacht de vos, die ze zodra ze de bus uit zijn te pakken nemen. We zagen bij een Visitor Centrum een rode vos een squirrel pakken. Maar de vos had niet gerekend op de "Gold Eagle", die de squirrel weer van de vos afpakte en ermee wegvloog,de vos verbijsterd achterlatend.
Gisteren zijn we verder gegaan naar Fairbanks, waar we het "Museum of the North" bezochten. Een prachtig museum met veel informatie over Alaska, zijn bevolking en de natuur.
Nou dit was het voor vandaag, we stappen dadelijk weer in onze Limo en gaan door naar Paxson.
Liefs Evarien en Hennie

• 12 Juli 2011 - 22:29

Evelien Uit Nagele:

lieve mensen, wat geweldig dat ik weer bij jullie achter op de fiets mag meereizen, en nu ook af en toe in jullie bolide. het zijn ook zulke enorme afstanden. 400 mijl naar Fairbanks?
    keep going,
    liefs!

• 13 Juli 2011 - 08:25

Fieke:

pfff ... 25°C en de zon, hier is het een stuk koeler en het regent al geruime tijd! Niks geen zwoele zomeravond bij een kampvuurtje. Sokken aan en kachel aan. Maar goed, lekker meegenieten is ook leuk. liefs

• 13 Juli 2011 - 09:56

Corrie Kamma:

Wat een verrassing, nu al een verslag met foto's. Ik reis met jullie mee...
    Wat verstandig (!) om ook een limo te huren. Veel plezier, Corrie

• 13 Juli 2011 - 10:03

Anne Ook Namens Jo:

Geweldig, die foto's en zo te lezen ook een goede start van jullie droomvakantie.

• 13 Juli 2011 - 11:03

Janet Havinga:

Lieve Evarien en Henny,

Wat ontzettend leuk om jullie te volgen.........jullie zijn wel in een heel ander leven gestapt met al het natuurschoon etc. Ik blijf lezen en genieten van de foto's ....veel reis genoegen en liefs uit Zeeland:) en die auto is verrassend verstandig!

• 14 Juli 2011 - 14:30

Anneke & Cees:

Hoi H&E,

Leuk om jullie verslag te lezen van jullie reiservaringen in Alaska. Cees en ik zitten aan het einde van onze zeilvakantie op Texel en het is al sinds een paar dagen herfst: storm en regen.
    Even een opmerking over de grey wolf. Wij hebben hem ook gezien in Yellowstone Park. Volgens ons heet hij de Gray wolf, genoemd naar de 'ontdekker'naamgever' van dit inderdaad zelden te spotten dier. Die van jullie is echt dichtbij! Geniet van jullie trip.

Anneke & Cees (de Regt/Schrikkema)

• 15 Juli 2011 - 19:01

Annasjouk:

Ha mensen,
    Geweldig indrukwekkende natuur. Ik denk een heel ander temperatuurtje dan wij hier in roemenie, vandaag 36 graden... Geniet ervan, doen wij ook van de ongerepte paden die we berijden met onze landrover. Groeten

• 16 Juli 2011 - 20:50

Jan En Ans:

wat ontzettend mooi, wat hebben jullie al veel gezien en er komt nog zoveel.
    Wij genieten met jullie mee. Liefs.

• 17 Juli 2011 - 19:48

Cora En Kees:

Hoi Evarien en Hennie,
    dat ziet er allemaal prachtig uit. Sjieke limo hoor. We dachten dat jullie een 'van' hadden gehuurd, een soort vrachtwagentje in onze belevenis, maar deze is wel veel mooier. Wel een beetje zielig voor al die eekhoorntjes. Als ze niet door de vos gebeten worden, dan wel door de arend. Misschien een opvangtehuis oprichten voor weeseekhoorntjes...
    En die grizzly's zien er ook wel raar uit in het wit, zijn ze gemuteerd?

Volgens ons gaan jullie nog veel mooie dingen zien en we gaan er van meegenieten.

Liefs en veel plezier!

P.S.: We hadden geen mailtje gekregen over dit bericht, vandaar de late reactie. Voor alle zekerheid meld ik ons opnieuw aan.

• 19 Juli 2011 - 15:19

Gees:

wat geweldig om alles te zien Ik tik alles zelf vinden jullie dat niet geweldig? Fieke zit er wel naast hoor! tot de volgende keer dag

• 20 Juli 2011 - 10:16

Elisabeth:

hoi Eef en Hennie,
    Helaas niet meer gelukt jullie te spreken voor jullie vertrek! Ik heb jullie reisverslagen niet automatisch gekregen zoals bij de vorige reizen, zou dat wel kunnen? naujoksfetter@gmail.com
    Ziet er allemaal fantastisch uit, echt in to the wild (goeie film was dat trouwens). Wat is Europa dan toch vol. Wij gaan zondag voor 3 weken naar Zwitserland, ook heerlijk. Verder alles goed met ons. Liefs.

• 21 Juli 2011 - 18:03

Hanneke En Jacko:

Wat een prachtige foto's!! De dierenplaatjes van AH (we sparen voor Jette) vallen hier volledig bij in het niet....! Geniet lekker van alle moois en dank dat wij mee een beetje mogen meegenieten! We gaan jullie zeker volgen. Groetjes vanuit een regenachtig Wolfheze.

• 30 Augustus 2011 - 06:12

Anneloes Dijkman:

Wat maken jullie toch veel mee, het is voor mij bijna niet echt, de wereld is zo anders daar bij jullie.
    Heerlijk, en toch wel jaloers!!
    Heeeeeeel veel plezier, maar dat lukt wel zie ik.
    Gr uit een koud en regenachtig baarn.
    Anneloes Xx