Op weg naar IJsland - Reisverslag uit Tórshavn, Faroe eilanden van Evarien Hennie - WaarBenJij.nu Op weg naar IJsland - Reisverslag uit Tórshavn, Faroe eilanden van Evarien Hennie - WaarBenJij.nu

Op weg naar IJsland

Door: Hennie

Blijf op de hoogte en volg Evarien

25 Juli 2013 | Faroe eilanden, Tórshavn

Zo de Faröer laten we achter ons en we schepen weer in op de Ferry naar IJsland. Maar eerst nog wat regelen met de ASN bank, want hier krijgen we niets uit de muur en het zou toch wel handig zijn om wat cash te hebben. Elke keer wanneer we proberen te pinnen krijgen we het bericht dat we de daglimiet bereikt hebben, terwijl de dag nog maar net begonnen is. Dat wordt lastig de komende tijd, wanneer we alleen maar met de credit card kunnen betalen. Maar de mevrouw van de ASN bank biedt hulp, want wat blijkt, de Faröer behoren helemaal niet bij Europa, financieel gezien dat wel. Ze schakelt voor ons de "wereld" in en dan moet het goed gaan. We gaan aan boord, reserveren het buffet voor ons "jubileumdiner", douchen en kleden ons overeenkomstig het doel van de avond en gaan samen de 25 jaar vieren. Zie de foto voor een impressie. Maar eerst nog een uurtje aan boord, want het weer is goed en we varen nog tussen de eilanden door, het lijkt wel een cruise en we genieten voor het laatst van het uitzicht op de Faröer eilanden, wie weet komen we nog eens terug. Op de 25 ste komen we aan in Seydisfjordur, gelegen aan het gelijknamige fjord. Het weer is goed, we regelen een slaapplaats voor de laatste avond, hoewel nog ver weg is er niet veel keus meer. Dan naar de Bank en de proef op de som nemen. Landsbankin, klinkt vertrouwd en jawel hoor we krijgen zelfs 40.000 IJslandse kronen vandaag. Dan op pad, maar dat horen jullie in een volgend bericht.

Liefs

Evarien en Hennie

• 28 Juli 2013 - 20:57

Jo En Anne:

Ahoy ! Wat fijn, dat jullie pinproblemen zijn opgelost. Het avontuur kan dan stressless verder gaan. Wij zitten nu in een "koufront" van wel 23 gr., maar dat overleven we wel.

• 28 Juli 2013 - 21:37

Bjorn:

altijd feest met financiën in het buitenland

• 28 Juli 2013 - 21:46

Tonny En Paul:

Hennie en Evarien proficiat met jullie jubileum, proost! Op naar de 40.
    Gaat die klep wel goed dicht? Nog veel reisplezier.

Tonny en Paul

• 29 Juli 2013 - 09:43

Cora En Kees:

Hoi luitjes,

mooi dat jullie niet hoeven af te wassen als je uit eten gaat op IJsland. Nu nog mooi weer en genieten maar.
    Veel plezier en tot de volgende story.

• 29 Juli 2013 - 15:37

A.Koen:

lieve mensen: eindelijk is het me weer gelukt contact te maken en jullie reisverslagen te volgen.
    Ouderdom komt met gebreken en ook deze kortsluiting werd door mijzelf veroorzaakt.
    Wij genieten hier van een top-zomer, even een verademing met 22-25 graden en a.s. donderdag begint de tweede hittegolf. Ik probeer wat naar IJsland te sturen. Veel plezier en goede (vervolg)reis. Aat Sr.

• 29 Juli 2013 - 17:06

Aat Koen Sr:

Aanvulling op vorig bericht: Van harte gelukgewenst met dit zilveren jubileum! Naar mijn idee waren jullie al jaren eerder samen want Dinie en ik kwamen in feb.86 in Heelsum wonen en ik heb eigenlijk altijd de combinatie evarienenhennie gehoord. Ik hoop dat jullie 2x25 mogen halen in goede gezondheid.E en ik drinken vanavond op jullie!!! (oom)Aat

• 29 Juli 2013 - 17:08

Hans En Coos:

Nog gefeliciteerd!
    Zijn zelf net terug uit Griekenland, wel wat warmer dan jullie bestemming. Ik hoop dat jullie het op IJsland niet te nat en koud krijgen. Ben wel jaloers op jullie verhalen over de Faröer.

Hans