Reis naar Barcelona - Reisverslag uit Sant Andreu de Llavaneres, Spanje van Evarien Hennie - WaarBenJij.nu Reis naar Barcelona - Reisverslag uit Sant Andreu de Llavaneres, Spanje van Evarien Hennie - WaarBenJij.nu

Reis naar Barcelona

Blijf op de hoogte en volg Evarien

08 April 2016 | Spanje, Sant Andreu de Llavaneres

Nou daar zijn we dan op de camping. Na drie dagen Barcelona gaan we vandaag dan toch die fietsen pakken.

De reis verliep voorspoedig dankzij Karin en Egbert, die onze fietsen naar Schiphol brachten en Janny die ons en de rest van de bagage bracht. De KLM deed de rest en nadat in BCN de fietsen gevonden en in elkaar gezet waren, moesten we zien de camping te bereiken. Eerst in de bus van terminal 1 naar terminal 2, daar de tassen op de fiets en met de R1 lijn van Renfe naar hoofdstation Sants in Barcelona. Daar moesten we weer overstappen op lijn R2 naar Mataro en werd het even spannend. Toen Hennie net met de eerste fiets in de trein stond ging er een signaal en klapte direct de deur dicht en stond Evarien op het perron. Volgende halte zien we elkaar kon ik nog net duidelijk maken, dat hoopte ik althans. Na een poosje kwam Evarien daadwerkelijk een trein uit. Daar ging echter wel wat aan vooraf vertelde ze. Twee mannen hadden haar ervan weerhouden de R1 in de verkeerde richting te nemen en begeleidden haar persoonlijk naar de juiste trein, reisden mee en spoorden haar aan deze op de eerstvolgende halte te verlaten, want dat had hij tenslotte gezegd. Aardige jongens die Spanjaarden. Na een klein stukje fietsen bereikten we de camping en ons onderkomen voor de komende dagen. Het restaurant was nog open! 's Nachts heftige regen, wat we thuis al op de weersite gezien hadden. 'S Ochtends gewekt door de vogels en klaar voor Barcelona.

• 08 April 2016 - 08:21

Jacqueline Aschkenasy:

Lieve Evarien en Hennie, leuk om te lezen, geniet samen.

• 08 April 2016 - 09:16

Margitta :

Hallo Evarien en Hennie,
    Wat een begin van de reis. Kan met jullie meevoelen, want hetzelfde gebeurte Jack en mij in München. Margitta in de trein naar het vliegveld inclusief paspoorten en tickets en Jack achtergebleven op het perron. Maar alles is goed gekomen net als bij jullie. Ik blijf jullie volgen en wens jullie een fijne vakntie in Spanje.
    groetjes Margitta

• 08 April 2016 - 09:27

Bjorn:

mooi verhaal :) gr. uit hilversum

• 08 April 2016 - 09:30

Willem:

Lieve Hennie en Evarien, klinkt toch als een goed begin! Geniet ervan en veel succes. Groeten Willem en Gerna.

• 08 April 2016 - 10:16

Jose:

Hoi Hennie en Evarien, leuk om weer "mee" te reizen met jullie! Veel plezier, hoor.

• 08 April 2016 - 11:23

Anne:

Gek genoeg komt het mij geheel niet vreemd voor zo'n misser maar
    evarien komt er altijd goed vanaf als er iets verkeerd kan gaan. Heb je hulpeloos gekeken>of puur verbaasd? Heb je ayuda geroepen of begrepen die lui het "ohne worter". Anyway, heb het goed en kijk uit! Lfs, anne

• 08 April 2016 - 12:50

Fieke:

Eerste gedachte: Typisch Evarien. 't Kan altijd nog wat spannender....
    Gelukkig hebben jullie elkaar weer snel gevonden!
    Lekker zo'n Spaans zonnetje bij het ontbijt! liefs

• 08 April 2016 - 13:57

John En Karin:

Leuk begin, meteen al spannend.
    Kijken uit naar de volgende verhalen!
    Heel veel plezier!
    Liefs j en k

• 08 April 2016 - 19:39

Anneke:

Mekaar niet kwijtraken hoor.. Lekker samen genieten!
    Liefs