San Francisco,it never rains in California. - Reisverslag uit Inverness Park, Verenigde Staten van Evarien Hennie - WaarBenJij.nu San Francisco,it never rains in California. - Reisverslag uit Inverness Park, Verenigde Staten van Evarien Hennie - WaarBenJij.nu

San Francisco,it never rains in California.

Blijf op de hoogte en volg Evarien

31 Maart 2017 | Verenigde Staten, Inverness Park

Inmiddels al een paar dagen aan het wandelen en fietsen ten noorden van Frisco. Reis en aankomst gingen perfect. Zeker dankzij Karin en Egbert die onze fietsen naar Schiphol brachten en Maartje en Bart die ons met de tassen bij Schiphol afzetten. Na 11 uurtjes vliegen en 2 films later kwamen we aan. Fietsen kwamen ook aan in goede staat en werden snel in elkaar gezet en even later bracht Bart, het gemeentelijk vervoerbedrijf hier, ons de stad in. Het hotel was snel gevonden en bleek niet in de allerbeste buurt te liggen, maar wat wil je voor $ 100,- per nacht. Fietsen mochten in de keuken staan, die toch gezien de staat waarin die was, niet meer gebruikt werd. Verder rustig hotel met gratis koffie en thee en een praatje aan de balie. Nog wat eten en een drankje in een kroeg en dan snel slapen, want het is inmiddels ver na middernacht voor ons. We kregen direct aanspraak en de mannen aan het tafeltje naast ons vertelden dat ze jammergenoeg nog steeds een president hebben. Zijn geloof ik ook niet zo blij met Trump en willen dat delen ook. Vrijdag naar Alcatraz, een dag met veel regen, misschien wel een goede sfeer voor een bezoek aan het gevang. Indrukwekkend hoe de gevangenen hier opgesloten werden in een cel van 1.5 x 3 meter. De verhalen van de gevangenen en de pogingen tot uitbraak kregen we te horen via een audiotour. Op de boot ontmoetten we Trevor, die hier naar de bruiloft van zijn broer ging. Maar hij had nog een tweede taak. Hij ging ook een gedeelte van de as van zijn opa uitstrooien, wat hij op verschillende plaatsen in de VS van plan is te doen. Vergezeld van onze waarschuwing: "Watch the direction of the wind", vertrok hij naar het benedendek om afscheid te nemen van zijn opa. Zo kom je telkens markante figuren tegen. Jammergenoeg ook veel zwervers die op straat slapen, de andere zijde van "the american dream". Bij de haven zien we dat plaatselijke chinezen eten aan de zwervers uitdelen. Natuurlijk moeten we ook met de "cable car" mee. Een kabel in het wegdek trekt de wagon de steile heuvels van Frisco over, alleen toeristen gaan nog mee, maar je moet het gedaan hebben natuurlijk. Het moderne SF MoMA is ook een aanrader. We hebben er een aantal uren doorgebracht en genoten van het gebouw en de kunst. Samen met veel mensen uit Frisco gaan we ook onze eerste tocht maken langs de baai, met uitzicht op de Golden Gate brug. Zondag was er toevallig ook de halve marathon van Frisco, die over Polk Street langs ons hotel liep. Wanneer we nog net wakker zijn komen de eerste renners al langs. Wanneer de tijd verstrijkt neemt het soepele van de renners steeds meer af en de laatsten komen wandelend binnen. Maar ze doen het en we zien onszelf dit nog niet doen. Na 4 dagen hebben we er zin in en maandagmorgen pakken we onze fietsen op en gaan aan onze fietstocht beginnen. Inmiddels zitten we in het Point Reyes Sheashore Reserve waar het mooi fietsen en wandelen is, maar daarover later meer.

• 31 Maart 2017 - 20:55

Mirjam:

Ik wil ook in de wagon door San Francisco! En naar Alcatraz! Maar of ik de opa van Trevor met windje tegen in mijn haar wil krijgen....... Dat is de vraag:-) Enjoy!
    Liefs! Mirjam en co

• 31 Maart 2017 - 20:56

Elisabeth:

Klinkt als een goede start! Die zwervers kan ik me van vroeger niet herinneren, wat erg. Ik heb bewondering voor jullie fietskracht, wij zijn net terug uit de Moezel, klinkt toch wat meer bedaagd dan jullie reis!

• 31 Maart 2017 - 22:54

Anneke:

Een leuke start en nu lekker fietsen. Veel plezier. Wij zitten in de zomer ook heerlijk..

• 01 April 2017 - 23:02

Janet:

Ha wereldreizigers, klinkt als goed begin van jullie tocht. Genieten maar! liefs, Janet.

• 02 April 2017 - 08:48

Cora En Kees:

Hoi luitjes,
    er gaat soms wat mis met onze yahoo lijkt het want we hebben deze mail beiden gemist. We vonden het ook al zo lang duren voor we wat hoorden.
    Lijkt ons ook erg leuk dat SF. Komt vast nog wel eens....
    Nog even over die regen in Californie: het betreft Southern California. De vraag is nu natuurlijk of SF daar in ligt. Ik denk net Northen, maar kan ook midden zijn. Gelukkig gaan julie nu naar het zuiden en daar is het altijd goed(heet?).
    Inmiddels hebben jullie al een nieuw verhaal gestuurd dat wel aangekomen is. Dat ga ik nu lezen.
    Lekker fietsen en niet te veel kletsen, dat houd alleen maar op! XXX