Het merengebied van Argentinie - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Evarien Hennie - WaarBenJij.nu Het merengebied van Argentinie - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Evarien Hennie - WaarBenJij.nu

Het merengebied van Argentinie

Door: Evarien en Hennie

Blijf op de hoogte en volg Evarien

12 Januari 2006 | Argentinië, Buenos Aires

We nemen een bus die een stuk van de route van de ¨Siete Lagos¨ rijdt en ons naar Villa Traful brengt. Op het busstation is het al raak, het begint te regenen en dat zal voorlopig niet stoppen ook. Al die mooi gekleurde meertjes zijn vandaag een beetje grauw. Onderweg stoppen we geregeld om mensen mee te nemen, die soms helemaal verkleumd in de regen en wind uren staan te wachten onder een stuk plastic. Uren later zijn we in Villa Traful, waar de bus bij een camping stopt. Hennie pakt de natte rugzakken aan, die de reis bovenop de bus hebben doorgebracht en Evarien gaat naar de receptie en weet een cabaña te bemachtigen. Even later zitten we in een soort trekkershut met keuken, douche en uitzicht op het meer. En dat uitzicht veranderd constant, totdat het zelfs helder wordt en de maan het meer verlicht. We vinden eigenlijk wel dat we wat rust verdiend hebben en blijven 2 dagen hier in de cabaña en lopen wat in de omgeving.

Daarna door naar wat drukkere plaatsen, zoals Bariloche, waar het weer wisselend is. Onze reisgids maakt melding van het goede microklimaat van El Bolson.Dus ´s avonds nemen we nog een bus daar naartoe en komen in een B&B terecht dankzij het toeristenburo en een behulpzame taxichauffeur. Op het bord buiten staat: ¨english spoken¨, wat zich blijkt te beperken tot de woorden ¨money money¨ de volgende morgen. We zeggen dat we wel wat ¨moneda¨ kunnen missen en nemen de bus naar een nieuw park, bij Lago Puelo, waar door de regen van de afgelopen dagen veel paden onder water staan. Ach ja het kon ook niet altijd goed blijven gaan.

Bij El Bolson maken we nog een wandeling naar het hoofd van de indiaan en met een beetje fantasie kunnen we in de rotspartij waar we uitkomen een hoofd ontdekken. Of dat van een indiaan is ?
In El Bolson is het ook weer eens tijd om de campingmaaltijden van pasta en rijst te onderbreken met een uitgebreid buffet van voor- en hoofdgerechten. Soms hebben we genoeg van elke keer in een restaurant eten, terwijl het tegenovergestelde ook voor blijkt te komen.

• 29 Oktober 2019 - 20:20

Evarien:

Ik was de regen al helemaal vergeten.
    Hoop dat we nogmaals naar de Indiaan kunnen lopen met mooi weer.