Dagje Santa Monica - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Evarien Hennie - WaarBenJij.nu Dagje Santa Monica - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Evarien Hennie - WaarBenJij.nu

Dagje Santa Monica

Door: Evarien en Hennie

Blijf op de hoogte en volg Evarien

29 Januari 2006 | Verenigde Staten, Los Angeles

Aangezien de reis van Paaseiland naar Nieuw Zeeland via Santiago (Chili) en Los Angeles (VS) verloopt, kan het gebeuren dat je ineens in een bibliotheek in Santa Monica op internet zit.

We zijn gisteren van Paaseiland, waarover later een verhaal volgt, vertrokken. Op Paaseiland stonden we op een camping vlakbij het vliegveld, maar met een vlucht per dag is dat nog wel vol te houden en zijn we niet direct gaan klagen. We hadden geluk dat de mensen van de camping een pick up truck hadden, waarmee ze ons en onze ingepakte fietsen naar het vliegveld vervoerden. Daarna werd de bagage doorgelabeld naar Los Angeles en Auckland, dus daar hadden we amper nog omkijken naar. Terug naar de camping, douchen , nog een lunch en wanneer het vliegtuig aan komt vliegen heb je zeker nog een uur voor vertrek. Dat is nog eens relaxed vliegen.

Naar Santiago de Chile is het 5 uur vliegen en nadat we gecontroleerd hebben of onze fietsen niet toch stiekem hier achterblijven, gingen we door naar onze volgende vlucht. Nu 8,5 uur naar Los Angeles in de VS, waar we vanochtend om 8 uur aankwamen. Alle bagage, inclusief fietsen moesten door de douane. We moesten een heel formulier invullen, met allerlei maffe vragen. Of we voor spionagezaken de VS binnen kwamen en of we van plan waren een criminele daad in de VS te plegen. Rare jongens die Amerikanen.

Hebben we ineens een dag de tijd in Los Angeles. Vlakbij, met strand en een pier ligt Santa Monica, dus dat gaat het worden. Een uurtje later zitten we op de pier en hebben de tijd om het amerikaanse leven op een zondag te bekijken. "sitting on the top of the pier" wordt het dus voor vandaag.
Vlakbij de pier was er in het zand een militaire begraafplaats nagemaakt met op het moment 2242 kruizen voor de gesneuvelde amerikanen in Irak. Het is een actie van oud veteranen tegen Bush. Het is opvallend hoe vaak we op deze dag nog meer van zulke uitingen tegenkomen hier in Santa Monica.

Och wat doe je verder op zo'n vrije dag. Je wandelt wat over het strand, drinkt koffie op 3th street. En een kleintje is hier dan al groot genoeg. We zijn nu in een minuutje lid geworden van de bibliotheek en kunnen allebei een uurtje per dag gratis op internet. Dadelijk nog wat zonnen en een maaltijd op het strand en dan terug naar het vliegveld voor de vlucht van 20.30 naar Auckland. Het is een omweg, maar we hebben waarschijnlijk zo wel heel wat airmiles gespaard. Morgen Nieuw Zeeland, even helemaal opnieuw beginnen en plannen maken. Die fietsen moeten nu ook maar eens goed gebruikt gaan worden. 150 km op Paaseiland waren leuk, maar er is nog meer te doen.

• 30 Januari 2006 - 11:12

Anne En Jo:

Hallo wereldreizigers,
    Gisteren hebben Jo, Silvan, Kirsten en Jorne in Gooilust op natuurijs geschaatst. Maar dat is nu alweer verdwenen.
    Hoe voelt het om van -20 naar +20 gr.C te reizen ? En straks zal het nog heter worden, of niet?
    Goede reis verder.

• 30 Januari 2006 - 12:24

Ans En Joop:

overweldigend,die rerislust van jullie. Blij met elk bericht:kunnen dit ook nog meemaken. Gavooral door, en blijf gezond. Wij volgen jullie nog steeds

• 30 Januari 2006 - 14:28

Koen@veteranen.nl:

Wat een belevenis om via USA naar NZ te vliegen.Dat voerde mij terug naar onze Westcoast-reis in 2001 van LA naar SFrisco; alle nat.parken,Las Vegas enz. En zo ook de kustplaatsen S.Barbara/en S.Monica.Ik waardeer dit contact enorm.Heb het goed samen en dit bericht gaat naar Wolfheze. (oom)Aat

• 01 Februari 2006 - 21:09

Kees:

Eindelijk eens al jullie foto's en verhalen gelezen, want daar waren we in Nieuw Zeeland niet aan toe gekomen. Ziet er allemaal fantastisch uit hoor! Ik krijg al weer zin om op vakantie te gaan...
    Ik hoop dat Nieuw Zeeland niet tegen gaat vallen na al die ongerepte parken in Zuid Amerika. Veel plezier!

• 01 Februari 2006 - 21:21

Job En Mech:

hé lekker stel
    weer de foto's bekeken, volgens mij wordt het tijd om weer terug te komen, het docucentrum moet nodig geruimd worden
    kus Mech

• 03 Februari 2006 - 08:18