Getting started in Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Evarien Hennie - WaarBenJij.nu Getting started in Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Evarien Hennie - WaarBenJij.nu

Getting started in Auckland

Door: Evarien en Hennie

Blijf op de hoogte en volg Evarien

04 Februari 2006 | Nieuw Zeeland, Auckland

Inmiddels heeft Qantas ons naar Auckland Nieuw Zeeland vervoerd. We kwamen hier de 31 ste aan en waren daarmee de 30 ste januari en een plunjezak met fietstassen kwijt.
De plunjebaal bleek naar Melbourne te zijn gegaan, maar kwam binnen 24 uur toch aan en werd thuis bezorgd.
De douane in Auckland hield ons wel even bezig. Eerst willen ze weten of je iets te eten bij je hebt en worden wij en onze bagage door een hond besnuffeld. Dan de fietsen, de schoenen en de tent. Daar kunnen allerlei beestjes in zitten, die ze hier niet willen hebben. Dus moest de fietsdoos open en werden banden en bergschoenen en tent gecontroleerd. Alles was prachtig schoon en de doos werd weer met speciaal tape dichtgeplakt. De andere doos ziet er net zo uit, zeggen we en we mogen door. Helaas merkt een snuggere beambte dat de andere doos niet open is geweest en alles moet nog een keer. Dat alles na 2 dagen reizen, maar we zijn er.

Een shuttle bus brengt ons bij Bruce and Denise in Ponsonby, 15 minuten lopen van het centrum van Auckland. Ponsonby is een gezellige wijk met vele houten huizen vaak met veranda.In de winkelstraat om de hoek vind je vele gezellige restaurantjes en cafe's .Hier blijven we even om bij te komen, plannen te maken en wat van de stad te zien. Na drie maanden reizen is het wel lekker om gewoon in een huis met een tuin te wonen. Aangezien heel Nieuw Zeeland geniet van hun laatste lange weekend, gaan wij daarna pas op pad op onze fietsen. De plannen zijn gemaakt en we hebben nu al het idee dat we tijd tekort komen. Maar de vlucht is altijd te verzetten en het is een jaarticket, dus we zien wel (grapje!!).

Auckland is een uitgestrekte stad en bestaat uit wel 40 kleine vulkaantjes.
Voor de kust in de baai ligt o.a. Rangitoto, een eilandje dat nog maar 600 jaar oud is. Gisteren hebben we er de hele dag gewandeld en genoten van het uitzicht op de stad en de baai. 's Avonds gaan we picknicken aan de baai of lekker eten in de tuin.

• 04 Februari 2006 - 13:35

Koen@veteranen.nl:

Gefeliciteerd met je 84jarige moeder/schoon idem
    Dit reisverslag gaat vandaag mee als geschenk. Zijn ze allebei blij mee.Hart.groet Aat

• 04 Februari 2006 - 14:34

Henk En Anneke:

Jullie zitten in de buurt...
    Ons vorig bericht is niet goed overgekomen, bedoeld was: gelukkig chinees nieuwjaar! (jaar van de hond dus opgepast).
    Veel liefs!

• 04 Februari 2006 - 18:56

Jo En Anne:

op nar de 2e etappe. Het is wel behelpen he, die eerste week: klein huis, buiten eten etc:). Gewicht nog constant? Op basis van de foto's wel. Fiets ze

• 05 Februari 2006 - 10:28

Maartje:

Wij genieten graag weer verder met jullie mee. Hier is het grijs en druilerig en de kinderen zitten te kleien. We sturen wel even een mailtje
    groetjes Maartje en Bart

• 05 Februari 2006 - 20:12

Anneloes:

Hoi hier een reactie van een collega. Wat gaaf om jullie logboek te lezen.Prachtig hebben jullie het daar,dan is het hier maar saai.Morgen gewoon weer naar school en jullie maar genieten vab zo'n mooi land. Genieten hoor!!!!!!
    Groetjes Anneloes

• 05 Februari 2006 - 22:34

Evelien & Thijs:

gefeliciteerd met moeder gees, en welkom in nz. mijn 2e vaderland/ droomland. wil je boer john de groeten doen?? tussen hamilton en cambrige!! ik hou jullie in de gaten, met heel veel plezier. hoe ziet het programma eruit?
    liefs en groeten.
    evelien

• 06 Februari 2006 - 10:33

Ans En Joop:

nog steeds vol bewondering voor jullie reislust en schitterende foto.s. ga zo door. Hartelijke groet van ons beiden.

• 06 Februari 2006 - 14:42

Jasmij Van Den Bosch:

Hoi Juf Evarien en Hennie, wat een mooie foto's en leuk dat we mee kunnen genieten van jullie reis. groetjes Jasmijn

• 06 Februari 2006 - 22:40

Willem En Elisabeth:

Inderdaad, bijna vergeten: gefeliciteerd met moeder Gees.
    Veel plezier in NZ.
    De vele foto's zijn heel mooi

• 09 Februari 2006 - 09:19

Cristel En Elise:

Wat heerlijk om al die mooie foto's te bekijken! En al die sprookjes bestemmingen als paaseiland en vuurland. Wow, we zijn jaloers, en niet de enigen zoals uit de reacties te lezen valt... Veel plezier en liefs, Cristel en Elise
    PS Nog geen pelikanen gezien of hebben we die net gemist?

• 09 Februari 2006 - 15:07

Anneke:

Leuke foto's weer. Ook om dingen te herkennen. Ik kijk uit naar jullie verhalen in NZ en ga ze vergelijken met die van Kees en Cora (en onszelf)
    Zondag vlieg ik naar Andelusie en Wim een week later. Have fun!

• 14 Februari 2006 - 15:34

Kolien:

Dag juf Evarien en Hennie,
    Wat leuk om alle foto's te zien. Veel plezier nog!
    groetjes van Kolien

• 14 Februari 2006 - 16:21

Federico Slebos:

Hola jongens:
    Ik zie dat alles gaat heel goed met jullie. We volgen nog elke niewe foto^s serie. Liefs van Federico en Teresa Slebos uit Puerto Madryn - Patagonia Argentina

• 17 Februari 2006 - 16:04

Serge:

Wat gaat de tijd snel en wat maken jullie veel mee!
    Groeten Serge